* به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. مراحل دستور تخلیه ملک مسکونی | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

مراحل دستور تخلیه ملک مسکونی

وکیل حصر وراثت
وکیل حصر وراثت برای امور انحصار وراثت
جولای 14, 2019
دستور تخلیه فوری مستاجر
جولای 15, 2019

مراحل تخلیه ملک مسکونی

دستور تخلیه ملک مسکونی : برای آنکه تخلیه ملک مسکونی از سوی مالک به صورت  قانونی صورت بگیرد باید یا مدت عقد اجاره منقضی شده باشد یا مستاجر اقدام به انجام فعلی نماید که خلاف قرداد طرفین باشد از جمله عدم پرداخت اجاره بها و یا تغییر کاربری و یا ظاهر ساختمان در این صورت میتوان خطاب به شورای حل اختلاف درخواست صدور دستور تخیله را تقاضا کرد .

چنانچه قرارداد اجاره تنظیمی تابع مقررات قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۷۶ باشد که اغلب به همین صورت می باشد  مقررات مواد ۲و ۳و ۴ قانون مذکور می بایست رعایت گردد.

شرایط و مراحل اخذ دستور تخلیه :

چنانچه قرارداد  اجاره عادی باشد باید در دو نسخه تنظیم شده باشد ثانیا مدت اجاره در آن قید شده باشد و به امضای موجر و مستاجر رسیده باشد .

ثالثا دو نفر از شهود ذیل آن را گواهی کرده باشند در این صورت پس از انقضای مدت اجاره بنا به تقاضای موجر یا قائم مقام قانونی آن از جمله وکیل دادگستری تخلیه در اجاره با سند رسمی توسط دوایر اجرای ثبت ظرف یک هفته و در اجاره با سند عادی ظرف یک هفته پس از تقدیم تقاضای تخلیه به دستور مقام قضایی در مرجع قضایی صورت می گیرد.

تنظیم اظهارنامه برای تخلیه ملک :

در این خصوص باید گفت تنظیم اظهارنامه برای تخلیه ملک نیازی به ارسال اظهارنامه به مستاجر ندارد ودر صورتی که مدت قرارداد اجاره منقضی شده باشد مستاجر مکلف به تخلیه ملک می باشد و تنظیم اظهارنامه اغلب برای زمانی است که موجر خواهان آن است که موضوعی را به طور قانونی به مستاجر ابلاغ کند که دارای آثاری باشد یا بالعکس مثلا موجر خواهان فسخ قرارداد اجاره می باشد و قرارداد اجاره اختیار فسخ را به موجر داده باشد.

صدور دستور تخلیه ملک مسکونی

دستور تخلیه از سوی موجر زمانی ممکن است که اگر موجر مبلغی را به عنوان ودیعه یا تضمین یا قرض الحسنه از مستاجر دریافت کرده باشد اجرای آن منوط به پرداخت و تحویل آن به دایره اجرا یا صندوق سپرده دادگستری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *