* به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. طلاق توافقی فوری و قوانین جدید مهریه | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

طلاق توافقی فوری و قوانین جدید مهریه

جرایم رایانه ای و قوانین مربوط به آن
مارس 30, 2020
دفتر وکالت در نیاوران | وکیل در نیاوران
آوریل 7, 2020

قوانین جدید طلاق توافقی فوری در تهران

تا قبل از آذرماه سال ۹۷، زوجین می‌توانستند برای ثبت دادخواست طلاق توافقی، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و دادخواست طلاق توافقی خود را ثبت کنند.اما از ابتدای آذر سال ۹۷، با توجه به بخشنامه شماره ۵۵/۱۳۱۰۴/۹۰۰۰ مورخ ۹۷/۹/۵ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مجاز به ثبت دادخواست طلاق توافقی بدون ارائه گواهی مراکز غربالگری و یا مشاوره خانواده که اصطلاحاً به آن گواهی عدم انصراف از طلاق گفته می‌شود، نیستند. 

برای این منظور می توان از وکلای حقوقی مجرب در زمینه طلاق کمک گرفت که مجبور به شرکت در جلسات مشاوره یا دادگاه نباشید.دفتر وکالت حسین یاوری ، بهترین وکیل حقوقی  تهران همواره با ارائه بهترین و اصولی ترین مشاوره ها در زمینه طلاق توافقی همواره آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

هنگامی که طرفین به دفتر وکالت مراجعه می نمایند، وکیل توافقات طرفین را نگارش کرده و در صورت نیاز با انجام ثبت محضری این توافقات نسبت به ادامه راه اقدام خواهند نمود.

پس از ثبت توافقات برای طرفین نوبت مشاوره گرفته می شود. طرفین دربازه زمانی ۴۵ روزه، ۵ جلسه نیز اجباری و الزامی مشاوره را انجام می دهند. نکته قابل ذکر این است  که در جلسات مشاوره یکی از طرفین نیز می تواند به تنهایی شرکت کند.همچنین هر یک از طرفین می توانند به طور جداگانه در جلسات حاضر شوند و الزامی در مورد حضور توام طرفین وجود ندارد.

پس از انجام مراحل مشاوره، گواهی عدم  امکان سازش صادر شده و وکیل حقوقی مجرب ، دادخواست طلاق توافقی را در دفتر قضائی ثبت می کند. زوجه در روز دادگاه، با حضور خود و انجام تست عدم بارداری که الزاما باید توسط متخصص انجام شود اقدام خواهد کرد.

قانون جدید مهریه در سال 99

منطبق با قوانین صادره پیشین در حال حاضر تغییری در میزان و نحوه پرداخت مهریه ایجاد نگردیده است ولیکن با افزایش قیمت سکه در سال گذشته قانون مهریه 98 که مورد سوال قرار گرفته در تغییر نبوده و بلکه با توجه به افزایش زندانیان مهریه که اکثراً سنین بین 25 تا 35 سال هستند طرح های مورد بحث از سوی نمایندگان بوده که مخالفان و موافقان خاص خود را دارد . 

در این خصوص می توان به پیشنهاد کاهش مهریه از 110 عدد به میزان کمتر اشاره کرد که در این خصوص برخی با توجه به این که تمام حق و در واقع اهرم فشار زن مهریه است مخالفت خود را بیان و طبق صحبت های ایشان در صورت کاهش و یا تغییری در میزان مهریه باید حقوق دیگری به زن اعطا گردد و در واقع تمامی این موارد در حد سخن بوده و طرحی که بتوان به عنوان لایحه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد هنوز طرح و پیشنهاد نگردیده است.

نکات مهم در طلاق توافقی فوری در تهران

طلاق توافقی در زمان عقد یا بعد از آن فرقی نمی کند و تنها تفاوت زمانی است که زوجه دوشیزه باشد که در آن صورت جهت ارائه گواهی بکارت به پزشک قانونی معرفی خواهد شد.

زن بالای ۵۰سال به دلیل یائسگی نیاز به آزمایش عدم بارداری ندارد.

اگر زن یا شوهر برای طلاق به دیگری وکالت داده باشد که اصطلاحاً حق طلاق گفته می شود، پروسه طلاق همان طلاق توافقی است و فرقی نمی کند.

پس از طلاق توافقی زن تنها درصورتی می تواند درخواست مهریه کند که به آنچه بذل کرده در طلاق خلع رجوع کند حال اگر مقدار بذل اندک باشد یا اینکه مهریه باقیمانه آن ابراء شده باشد دیگر امکان درخواست و مطالبه مهریه وجود ندارد..

فواید مراجعه به وکیل مجرب و آشنا با قوانین جدید طلاق توافقی فوری

مراجعه به یک وکیل حقوقی مجرب در سرعت بخشیدن و سریعتر به نتیجه رسیدن و هم در ثبت توافقات به نحو قانونی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.به نحوی که ثبت طلاق در شناسنامه طرفین هیچ یک از زوج و زوجه دیگر نمی توانند ادعایی را مطرح کنند.در صورت نیاز به مشاوره در زمینه طلاق توافقی ، با ما تماس گرفته و از مشاوه حقوقی بهترین وکیل حقوقی تهران کمک بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *