* از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. شرایط ضمن عقد چیست ؟ | وکیل طلاق توافقی منطقه ۱ | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

شرایط ضمن عقد چیست ؟ | وکیل طلاق توافقی منطقه ۱

رفع سوء اثر چک های برگشتی
رفع سوء اثر چک های برگشتی چگونه است
آگوست 25, 2019
وکیل چک برگشتی
وکیل چک برگشتی منطقه ۱ | وکیل چک برگشتی نیاوران
آگوست 26, 2019
نمایش همه
وکیل طلاق توافقی منطقه ۱

وکیل طلاق توافقی منطقه ۱

شرایط مندرج در سند ازدواج

وکیل طلاق توافقی منطقه ۱ توضیح میدهد : در دفاتر ثبت ازدواج و همچنین قباله های نکاح که تنظیم شده مطالبی تحت عنوان شرایط ضمن عقد چاپ شده که طرفین می توانند با امضای ذیل هر یک از آنها بعض یا کل آن را بپزیرند ،این شروط شامل شرط انتقال تا نصف دارایی و شرط وکالت بلاعزل برای طلاق در پاره ای از موارد است.

شرط انتقال تا نصف دارائی :

در متن اسناد رسمی ازدواج چنین آمده است هر گاه طلاق به در خواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار او نبوده زوج موظف است تا نصف دارایی موجود خود را در ایام زناشویی با او بدست آورده یا معادل آن را طبق نظر دادگاه بلاعوض به زوجه منتقل نماید.

شرط انتقال تا نصف دارایی شوهر در قباله ازدواج در صورتی که به امضای زوجین برسد تعهد انتقال و تملک مجانی و بلاعوض تا نصف اموالی را که شوهر در دوره ی زناشویی تحصیل نماید با تحقق ارکان و شرایط مربوط ایجاد خواهد کرد.چنین شرطی شرط فعل است و عمل موضوع تعهد عمل حقوقی است.این شرط از اقسام شروط صحیح مذکور در ماده 234 قانون مدنی است و تکلیف شوهر بعد از مشخص شدن آن به وسیله ی دادگاه دارای ضمانت اجرایی حقوقی است و زن می تواند شوهر را ملزم به اجرای آن نماید.

1 دیدگاه

  1. […] تصنیف دارایی زوجین : از آنجایی که در نظام حقوقی اسلام، اختیار طلاق با مرد است، بر همین اساس یکی از شروط اختیاری ضمن عقد نکاح این است که زوج قبول می‌کند که اگر روزی خواست همسرش را طلاق دهد، نیمی از اموال به دست آمده در طول زندگی مشترک را به همسرش منتقل کند؛ البته پذیرش این شرط در هنگام وقوع اختیاری است و اگر مرد زیر بار پذیرش این شرط نرود، کسی نمی‌تواند مدعی اموال وی شود.   […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *