* به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. بهترین وکیل دعاوی چک و سفته | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

بهترین وکیل دعاوی چک و سفته

بهترین وکیل دعاوی ملکی
بهترین وکیل دعاوی ملکی
ژانویه 26, 2018
بهترین وکیل دعاوی شهرداری
بهترین وکیل دعاوی شهرداری
ژانویه 26, 2018
نمایش همه
بهترین وکیل دعاوی چک و سفته

بهترین وکیل دعاوی چک و سفته

بهترین وکیل دعاوی چک و سفته

بهترین وکیل دعاوی چک و سفته از جمله اسناد تجاری بوده که کاربرد آن در معاملات تجاری و غیر تجاری قابل توجه میباشد . به همین دلیل دعاوی چک و سفته با وضعیت اقتصادی کشور رابطه مستقیم داشته و هرزمان در اقتصاد کشور رکود حاکم باشد دعاوی چک و سفته نیز افزایش میابد چون چک و سفته عموما برای تعهدی برای آینده صادر میشود پس طبیعی است در صورت گردش کسب و کار و رونق اقتصادی ، دعاوی چک و سفته نیز کاهش یابد. اساسا از طرف قانون گذار دعاوی چک وسفته به دلیل تجاری بودن آن اسناد به یک اندازه مورد حمایت قرار میگیرد و به جهت وجود وصف تجریدی اسناد تجاری، حمایت قانونی در دعاوی چک و سفته مشهود میباشد . در این میان بین دو سند تجاری چك وسفته تفاوت های محسوسی از لحاظ مطالبه آن در محاكم قضایی و دولتی توسط بهترین وکیل دعاوی چک و سفته وجود دارد كه موجب رواج چك نسبت به سفته گردیده است.

بهترین وکیل دعاوی چک و سفته

بهترین وکیل دعاوی چک و سفته

از تفاوت عمده در دعاوی چک و سفته در نحوه مطالبه آن از طریق حقوقی یا کیفری میباشد . به موجب قانون صدور چک مصوب 1355 و اصلاحات بعدی آن چک تنها سند تجاری است که به شرط رعایت مواد قانونی درزمان صدور گواهی عدم پرداخت و همچنین زمان اقامه دعوی ،قابلیت پیگیری از طریق کیفری دارد كه این مهم نسبت به سفته قابل اعمال نمیباشد.در واقع یكی از مهمترین تفاوت های دعاوی چك و سفته با یكدیگر وجود وصف كیفری در چك میباشد و سفته از این موهبت قانونی بهره مند نمیباشد!

دیگر تفاوت مهم در آنست كه چك به عنوان یك سند در حكم لازم الاجرا بوده و به جز مطالبه آن از طریق محاكم قضایی، امكان مطالبه از طریق اجرای ثبت را نیز دارد.

سومین تفاوت اینست كه در چك، به محض عدم امكان وصول بدون پرداخت هرگونه وجهی (پرداخت وجه ناچیز) گواهی عدم پرداخت صادر میگردد لكن در سفته چنین نبوده و دارنده سفته میبایست ضمن تقاضای واخواست و پرداخت نیم عشر از وجه سفته به صندوق دادگستری نكول آن را به صورت مستند و قانونی در آورد.

بهترین وکیل دعاوی چک و سفته به هر حال هرچند که سفته در نوع خود سندی ارزشمند قلمداد میگردد اما به دلایل تسهیل وصول چك، معاملات با پرداخت چك شیوع یافته و از درجه مهمتری برخوردار میباشد.

بهترین وکیل دعاوی چک و سفته

بهترین وکیل دعاوی چک و سفته

از این روی با توجه به تصویب قوانین گوناگون، امكان مطالبه وجه چك و سفته امر چندان ساده ای نبوده و بدین منظور میبایست بهترین وکیل دعاوی چک و سفته را با توجه به تاریخ صدور، تاریخ گواهی عدم پرداخت،شخص دارنده چك،اشخاص صادر كننده یا احیانا ظهر نویسان،محل برگشت خوردن چك ،الفاظ مندرج در ظهر و روی چك وچندین مورد دیگر در مطالبه وجه چك و سفته به درستی انتخاب نماییم . لذا اولین گام در رسیدن به حق، سپردن دعوی به افراد مجرب و مطلع از قوانین موضوعه میباشد كه در این راستا این دفتر مفتخر است با انجام صد ها پرونده با موضوع دعاوی چک و سفته به عنوان خوش سابقه ترین در خدمت شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *