* به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. وکیل طلاق توافقی | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

وکیل طلاق توافقی

قیمت وکیل طلاق توافقی
قیمت وکیل طلاق توافقی
ژوئن 18, 2020
وکیل متخصص امور ملکی
وکیل متخصص امور ملکی
ژوئن 18, 2020
نمایش همه
وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

مزایای حضور وکیل طلاق توافقی در دعوی خانوادگی

1.انجام کلیه مراحل توسط وکیل طلاق توافقی که آشنا به تمام روند دادرسی است باعث می شود در کمترین مدت زمان ممکن کار انجام شود.

2.نیاز به حضور هیچ یک از زوجین نمی باشد .

3.تنظیم دادخواست طلاق توافقی که در حکم پی و بنیان مراحل و روند دادگاه می باشد در صورتی که ناقص تنظیم شود زمان رسیدگی را طولانی میکند و درصورتی هم که اشتباه تنظیم شده باشد و در توافقات که بعدا آثار حقوقی مهمی را به دنبال خواهد داشت با توجه و اشراف به قانون و آثار آن نباشد قطعا مشکلات بعدی را ایجاد خواهد کرد و برای جلوگیری حضور وکیل لازم و ضروری است .

4.دیگر نیاز به حضور زوجین نیست و از تنش و اختلافاتی احتمالی زوجین در ملاقاتی که باهم دارند جلوگیری می شود.

5.حضور وکیل طلاق توافقی از طولانی شدن روند رسیدگی جلوگیری می کند .

7.هرچند حضور وکیل مستلزم هزینه و حق الوکاله می باشد ولی از هزینه های بی جهت پرهیز می شود.

هزینه طلاق توافقی

هزینه های طلاق توافقی به طور معمول شامل مواردی نظیر هزینه ثبت دادخواست، هزینه مشاوره خانواده در دادگاه، هزینه طلاق در محضر و هزینه یا حق الوکاله وکیل می باشد. با توجه به اینکه طلاق به صورت توافقی بوده، هزینه دادرسی برعهده هریک از طرفین است که دادخواست را مطرح می کند و در صورتی که دادخواست از سوی هر دو نفر ارائه داده شود این هزینه بین آنها تقسیم خواهد شد.

پس از ثبت دادخواست و تعیین شعبه دادگاه و با توجه به اینکه داوری از طلاق توافقی حذف گردیده و جای آن را مشاوره خانواده گرفته است، واحد مشاوره دادگاه نیز هزینه ای بابت حق مشاوره از زوجین دریافت می کند که این هزینه در شهرهای مختلف کشور و مجتمع های خانواده متفاوت می باشد که در مطلب هزینه طلاق توافقی به طور کامل توضیح داده ایم .

به گفته وکیل خانواده چنانچه زوجین برای طلاق توافقی وکیل بگیرند مدت زمان آن ۱۰ الی ۱۵ روز خواهد بود و در صورت تعیین وکیل طلاق توافقی نیازی به حضور زوجین در دادگاه نمی باشد و اجرای صیغه طلاق توافقی در دفترخانه ازدواج و طلاق با حضور وکیل طلاق توافقی انجام خواهد شد.

پیشنهاد می گردد که زوجین به منظور جلوگیری از رجوع مکرر به دادگستری و دخالت طرفین در طلاق و کوتاه شدن زمان صدور گواهی عدم امکان سازش و همچنین مشاوره در خصوص توافقات نسبت به وکیل طلاق توافقی اقدام نمائید.

مزایای وکیل طلاق توافقی

در صورت اختیار وکیل طلاق توافقی نیازی به حضور طرفین که وکیل دارد در تمام مراحل دادگاه نیست.

برای کسانی که تا کنون با دادگاه اصطلاحا سر و کار نداشته اند، گذشته از نا آگاهی نسبت به طلاق توافقی، استرس و اضطراب مواجه با قاضی و حضور در دادگاه وجود دارد. بدیهی است طرفی که وکیل طلاق توافقی اختیار کند دچار اینگونه اضطراب ها نخواهد شد.

عده ای از مردم با توجه به شخصیت، شغل و سایر مسایل معتقدند که اگر در مجتمع قضایی خصوصا دادگاه خانواده حضور پیدا کنند چه بسا که با شخص آشنا و یا از اقوام رو به رو شوند و این به زعم آن ها برای آبرویان خوب نیست، گذشته از درست و غلط بودن این اعتقاد که جنبه شخصی دارد، بودن وکیل طلاق توافقی به جای موکل از جمله دیگر از مزایای وکیل طلاق توافقی می باشد که این مشکل را حل می کند.

بی شک یکی از آسانترین و سریعترین پرونده ها طلاق توافقی است، اما اهل فن می دانند در جای که توافق های زوجین زیاد، مدت دار و یا پیچیده است، نیاز به کسی است که از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار باشد و به ظرایف و دقایق طلاق توافقی آگاه باشد. لذا توصیه بر این است که حتی الامکان در تمام مراحل از وکیل طلاق توافقی استفاده کنید.

دیدگاه ها بسته شده است