* به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. طلاق توافقی در دوران عقد | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

طلاق توافقی در دوران عقد

بهترین وکیل طلاق توافقی
بهترین وکیل طلاق توافقی
ژوئن 22, 2020
وکیل طلاق توافقی ارزان
وکیل طلاق توافقی ارزان
ژوئن 29, 2020
نمایش همه
طلاق توافقی در دوران عقد

طلاق توافقی در دوران عقد

طلاق توافقی در دوران عقد

طلاق توافقی در دوران عقد و عدم رابطه زناشویی بین زوجین : رویه و رویکرد دادگاههای خانواده در تهران بدین شکل است که زوجه باید گواهی بکارت از سوی پزشکی قانونی جهت اثبات باکره بودن خود ارائه دهد و در صورت تایید بکارت و عدم نزدیکی این گواهی در رأی دادگاه تاثیرگذار خواهد بود.

لازم به ذکر است که گواهی بکارت در برخی از شعب دادگاههای خانواده در دیگر شهرهای کشور اخذ نمی شود و صرف اینکه زوجین به عدم نزدیکی و رابطه زناشویی اقرارکنند، کافی می باشد.

مهریه و طلاق توافقی در دوران عقد

در طلاق توافقی در دوران عقد یکی از مسائلی که حائز اهمیت است و زوجین باید در مورد آن به توافق رسیده باشد مهریه و نحوه مطالبه آن است. بدلیل عدم رابطه زناشویی و باکره بودن زوجه در هنگام ثبت هرگونه طلاق از جمله طلاق توافقی در دوران عقد، مهریه نصف مهری که در سند نکاحیه قید شده است به زوجه تعلق می گیرد. این بدان معنی است که از لحاظ قانونی و شرعی در صورتی که زن باکره باشد مستحق نصف مهریه خواهد بود. اگر زن در حالیکه باکره است قبل از طلاق تمام مهریه خود را دریافت کرده باشد، در زمان طلاق توافقی در دوران عقد باید نصف آن را به شوهر بازگرداند. اگر این ازدواج، ازدواج دوم زن از ابتدا باکره نبوده باشد. در این صورت اگر بین زوجین نزدیکی انجام شده باشد، مرد باید مهریه زن را کامل بپردازد. معمولا در این مورد بین زوجین اختلاف ایجاد می شود ولی طبق شرع اسلام اگر زن قسم بخورد که رابطه زناشویی داشته اند حکم به نفع زن صادر می شود.

مراحل طلاق توافقی در دوران عقد

برای طلاق توافقی در دوران عقد ابتدا با ثبت در خواست طلاق توافقی در دفترخانه، باید در دادگاه عدم مقاربت زوجین عنوان شود. دادگاه زن و شوهر را مکلف به اثبات این موضوع می کند، زوجین برای اثبات، باید به پزشکی قانونی مراجعه کنند تا تحت معاینه قرار گرفته و نظر پزشکی قانونی را به اطلاع دادگاه برسانند.

مدارک طلاق توافقی در دوران عقد

زوجین می بایست مدارک زیر را برای انجام مراحل طلاق توافقی در دوران عقد آماده کرده و به پیوست دادخواست طلاق توافقی توسط خود فرد یا وکیل خود ارائه نمایند.

اصل عقدنامه یا رونوشت آن
اصل شناسنامه زوج (مرد)
اصل شناسنامه زوجه (زن)
کپی کارت ملی زوجین
گواهی بکارت از پزشکی قانونی (برای طلاق توافقی در دوران عقد)
وکالت نامه محضری طلاق (درصورتیکه حق طلاق با زن باشد)
توافق نامه مبنی بر توافقات زوجین بر سر مهریه، حضانت و ….
نظر واحد مشاوره خانواده دادگاه

دیدگاه ها بسته شده است