* به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. وکیل متخصص حقوقی | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

وکیل متخصص حقوقی

بهترین وکیل طلاق در تهران
بهترین وکیل طلاق در تهران
اکتبر 31, 2020
وکیل تخصصی طلاق
وکیل تخصصی طلاق
نوامبر 3, 2020
نمایش همه
وکیل متخصص حقوقی

وکیل متخصص حقوقی

وکیل متخصص حقوقی

وکیل متخصص حقوقی یکی از انواع وکیل است که همانطور گفته شد، به وکلای برای رسیدگی به حقوق مدنی و مشاوره حقوقی افراد گفته می‌شود. چنین شخصی در دادگاه‌های حقوقی، دادگاه خانواده، شورای حل اختلاف و. غیره در زمینه امور مدنی که مرتبط با قوانین حقوقی اعم از قانون مدنی، قانون آیین دادرسی مدنی، قانون تجارت، قانون حمایت خانواده، قانون امور حسبی و برخی دیگر است، ورود پیدا خواهد کرد.

امروزه وکالت یکی از مورد احترام ترین و پردرآمد ترین مشاغل دنیاست به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از افراد برای انتخاب این رشته در دانشگاه وارد رشته ی ادبیات و علوم انسانی در دبیرستان می شوند و پس از اخذ دیپلم و قبولی در رشته ی حقوق به کسب دانش و مهارت در این رشته می پردازند البته در مقطع کارشناسی دانشجویان حقوق با حقوق عمومی آشنا می شوند و سپس در مقاطع بالاتر قسمت های مختلف حقوق را به طور تخصصی مورد مطالعه قرار می دهند . دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در آزمون کانون وکلا شرکت نموده و پس از طی دوره ی کارآموزی به حرفه ی وکالت اشتغال پیدا کنند. با وجود اینکه وکلا پس از قبولی در آزمون کانون وکلا و گذراندن دوره ی کارآموزی می توانند انواع دعواهای حقوقی را بپذیرند و محدودیتی در پذیرش انواع دعاوی حقوقی ندارند و سپس می توانند وکیل متخصص حقوقی بشوند .

وکیل متخصص حقوقی چه کسی است؟

شخصی است که بواسطه دانش تخصصی در حوزه حقوقی یا به دلیل تجربه در یک حوزه خاص دارای مهارت و دانش بیشتری در آن حوزه می باشد. لذا بعضی از وکلاء با توجه به این وضعیت خود را متخصص در حوزه حقوقی اعلام می کنند. پس عنوان وکیل متخصص حقوقی عنوانی است که خود وکیل آن را انتخاب می کند و برای راستی آزمایی اینکه آیا در زمینه خقوقی وکیل متخصص خقوقی به معنای واقعی می باشد یا خیر هیچ ابزار کنترل و نظارت وجود ندارد.

برای انتخاب درست وکیل متخصص خقوقی چه نکاتی را باید رعایت نمود:

پاسخ به این سؤال بستیگی به این دارد که آیا شما شخص حقیقی هستید یا حقوقی؟

اگر شخص حقیقی هستید و برای یک مورد خاص به دنبال انتخاب وکیل متخصص حقوقی مناسب برای دفاع از خود در دادگاه هستید قبل از توجه به دانش و تجربه وکیل منتخب خود سعی کنید شخصیت فردی وی را مورد توجه قرار دهید.اطمینان داشته باشد که اگر شخصیت مناسب را پیدا کنید اگر توانایی انجام کار شما را نداشته باشد حتما با شما در میان خواهد گذاشت و به شما کمک خواهد کرد تا شخص مناسب را پیدا نمایید.اما اگر شخص حقوقی هستید و برای کسب و کار خود نیاز به وکیل متخصص حقوقی دارید یا اینکه شخص حقیقی هستید و دسترسی به وکیلی که به او اعتماد کافی داشته باشید ندارید حتماً به سراغ مؤسسات حقوقی که به صورت شرکت حقوقی اداره می شوند و تعداد زیادی وکلا در کنار هم انجام امور را عهده دارد هستند بروید و به نکات اساسی ذیل توجه نمایید:

شرکت خدمات حقوقی باشد و به صورت سازمانی فعالیت نماید.
ساختار فعالیت شرکت کاملاً شفاف باشد و حق الزحمه ها منطقی و بر اساس واقعیت موضوع و پرونده باشد.
شرکت حقوقی از استفاده از قدرت های فراقانونی و اعمال نفوذ و عناوینی از این قبیل به شدت اجتناب نماید.

توجه داشته باشید استفاده از این عناوین همیشه برای فریب موکل است و کسی که از ابتدا قصد فریب شما را دارد و اساساً خلاف را مباح می شمارد صلاحیت انجام کار را ندارد.برای کسب و کار خود حتماْ از وکیل متخصص حقوقی استفاده کنید.هیچ وکیلی واجد همه تخصص ها نمی باشد و شما در هر کسب و کار و با هر حجمی از فعالیت به وکلای متخصص متفاوت نیاز دارید.

مؤسسات حقوقی که دارای دپارتمانهای تخصصی حقوقی در رشته های مختلف می باشند وکیل متخصص حقوقی در رشته های مختلف را در کنار خود دارند و حسب نیاز شما از متخصص مربوطه استفاده می کنند و مضافاً مدیریت این مؤسسات بر رفتار وکیل متخصص حقوقی نظارت می نماید. این مؤسسات دارای تجربه و دانش کافی هستند و براحتی می تواند وکیل متخصص حقوقی را انتخاب نمایند.فی الواقع وکیلی که به عنوان وکیل متخصص حقوقی در این مؤسسات فعالیت می کند دارای دانش تخصصی و تجربیات تخصصی مربوطه می باشد.

دیدگاه ها بسته شده است