* به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. وکیل انحصار وراثت | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

وکیل انحصار وراثت

وکیل ازدواج ایرانیان خارج از کشور
وکیل ازدواج ایرانیان خارج از کشور
می 18, 2020
وکیل طلاق توافقی
وکیل طلاق توافقی
ژوئن 18, 2020
نمایش همه
وکیل انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت

نکات قرارداد با ورثه

وکیل انحصار وراثت گواهی حصر وراث و گواهی واریز مالیات بر ارث، امضای کلیه ورثه و قیم وارث صغیر و گاهی هم دادستان، تحویل پول یا جنس به نسبت میزان سهم الارث وراث، از نکات مهم است. همچنین تحقیق در خصوص تسویه ترکه هم بسیار ضروری است. یعنی باید ابتدا وضعیت حق و حقوق طلبکاران متوفی و وصیت نامه احتمالی مشخص شود. بنابرین هیچ گاه قبل از تسویه ترکه، در خصوص ترکه با وراث معامله نکنید و الا طلبکاران متوفی یا کسی که به نفع او وصیت شده است، می توانند قرارداد شما را با وراث ابطال کنند.

انحصار وراثت چیست ؟ ایا اخذ گواهی انحصار وراثت الزامی است؟

انحصار وراثت پس از فوت یکی از اعضای خانواده و برای تعیین میزان سهم‌الارث هر یک از وراث انجام می‌شود و به واسطه گواهی انحصار وراثت میزان ارث هر یک اعضای خانواده مشخص می‌شود.

چه کسانی حق درخواست گواهی انحصار وراثت را دارند؟

اولین کسانی که حق انحصار وراثت دارند ، وراث متوفی می باشند ، اشخاص ذینفع که در اموال متوفی نفع دارند ، نیز حق انحصار وراثت دارند ، مانند فرد طلبکاری که از متوفی طلب دارد ، فردی که از سوی متوفی مامور اجرای وصیت می شود ، وکیل انحصار وراثت نیز حق انحصار وراثت دارد و همچنین ورثه یعنی کسانی که متوفی به نفع آنها وصیت کرده است ، حق وراثت دارند ، از این رو هر کدام از اشخاص اشاره شده می توانند با انجام مراحل ذیل از محاکم ذیربط تقاضای گواهی انحصار وراثت را بنمایند

وکیل انحصار وراثت در صورت بروز مشکل در زمینه انحصار وراثت می توانید از مشاوره حقوقی وکیل ارث مورد اطمینان خود در گروه حقوقی پرشیا از طریق ارسال فرم درخواست مشاوره یا تماس تلفنی بهره مند شوید.

اما در انجام انحصار وراثت باید به موضوعات مهمی توجه داشت؛ اولین گامی که در انحصار وراثت باید انجام داد مراجعه به وکیل انحصار وراثت در دفتر اسناد رسمی و تنظیم استشهادیه با به حضور آوردن سه شاهد که واقعه فوت را گواهی نمایند این فرم مخصوص که دفاتر اسناد رسمی در اختیار آنها قرار میدهد و نیاز به تهیه از جای خاصی نیست.

پس از مراجعه به یک دفتراسناد رسمی و تکمیل شد فرم مربوطه ضمن تنظیم دادخواست گواهی انحصاروراثت توسط یک وکیل انحصار وراثت باید به همراه فرم اخذ شده و گواهی فوت و اصل شناسنامه و کارت ملی وارثان و در صورت وصیت ارایه وصیت به یکی از دفاترخدمات قضایی جهت ارسال به مراجع قضایی ذی صلاح مراجعه نمایید

آیا برای دادن وکالت جهت اخذ گواهی انحصار وراثت نیاز به حضور تمامی ورثه میباشد؟

خیر تنها یک ورثه و یا ذینفع میتواند جهت انجام امور به وکیل انحصار وراثت دادگستری وکالت دهد.

صدور گواهی انحصار وراثت چقدر زمان میبرد ؟

مراحل صدور گواهی انحصار وراثت

گواهی حصروراثت پس از آنکه به مرجع قضایی (شورای حل اختلاف) ارسال گردید توسط همان مرجع تعین وقت میگردد و خواهان یا وکیل انحصار وراثت وی پس از حضوردر جلسه مستندات قانونی را نزد قاضی ارائه میدهند و در صورت نیاز اسعلامات صادره به اداره ثبت احوال اتجام میگردد سپس گواهی صادره میببایست برابر مقررات قانونی در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار اگهی گردد تا چنانچه مورد اعتراض از سوی کسی است و یا اگر که فرد متوفی وارث دیگری داشته باشد به دادگاه مراجعه کند در مهلت یک ماهه اعتراض کند در نهایت در صورت تکمیل و بازگشت اگهی گواهی انحصاروراثت با توجه به میزان سهم ارث هر یک از وراث صادر می‌شود
کلیه این پروسه از زمان ارائه دادخواست وکیل انحصار وراثت تا صدور گواه حدودا ۲ ماه زمان میبرد.

مالیات برارث

یکی از اقدامات مهم در ارث مراجعه به اداره دارایی برای تعیین و تکلیف مالیات بر ارث است این مالیات بر اساس ارتباطات وراث با متوفی دریافت می‌شود. مطابق قانون جدید از سال ۱۳۹۵ شمسی برای تقاضای گواهی مالیات بر ارث ابتدا میبایست گواهی حصر وراثت ابتدا صادر شده باشد سپس وکیل انحصار وراثت همراه با مدارک و دلایل ذیل به نزدیک ترین اداره مالیات محل اقامت متوفی مراجعه می کند.

مدارک ذیل مطابق قانون سال ۱۳۹۹ شمسی به شرح ذیل میباشد.

۱- اصل و کپی سند مالکیت و در صورت مستاجر بودن اجاره نامه اخرین محل اقامت متوفی
۲-اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه متوفی
۳- اصل و کپی گواهی فوت
۴- اصل و کپی کارت ملی متوفی
۵- در صورت داشتن وکیل انحصار وراثت اصل و کپی وکالتنامه وکیل انحصار وراثت
۶- اصل و کپی اخرین قبض برق یا تلفن
۷- اصل و کپی سند مالکیت اتومبیل یا موبایل دسته چک
۸- اصلو کپی فیش حج عمره یا تمتع
۹- اصل و کپی عقد نامه

در صورت تکمیل موارد بالا نزد ممیز مالیاتی و استعلامات لازمه گواهی مالیات بر ارث صادر توسط ممیز مالیاتی صادر میگردد.

میزان مالیات بر ارث چگونه محاسبه میگردد ؟

طبق ارزش های منطقه ای نسبت به وجه رایج و یا مال غیر منقول از جمله املاک و اراضی متوفی و نظر کارشناس مالیاتی بعضا متفاوت و قابل ارزش گذاری میباشد که در صورت اطلاع با شماره مجموعه حقوقی پرشیا و تعیین وقت جهت مشاوره وکیل انحصار وراثت تماس حاصل فرمایید.

در پایان به استحضار مخاطبین میرساند وکیل انحصار وراثت کلیه پروسه گواهی انحصار وراثت و مالیات بر ارث در سریعترین زمان از ابتدا تا انتهای کار را با هزینه کمتر انجام میدهد و یا در صورت مشاوره با متخصصین خبره وکیل انحصار وراثت شما را راهنمایی مینماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *