* به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. وکیل حضانت فرزند | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

وکیل حضانت فرزند

وکیل متخصص مهریه
وکیل متخصص مهریه
اکتبر 16, 2020
وکیل طلاق
وکیل طلاق
اکتبر 16, 2020
نمایش همه
وکیل حضانت فرزند

وکیل حضانت فرزند

وکیل حضانت فرزند

وکیل حضانت , بهترین وکیل حضانت فرزند برای گرفتن حضانت فرزند در شمال تهران : وکیل حضانت فرزند کسی است که دارای دانش حقوقی بالا در قوانین مربوط به خانواده است و به صورت تخصصی در دعاوی خانواده فعالیت می کند .

زمانی که طلاق ( از هرنوع که باشد ) صورت گیرد ویا نکاح فسخ می شود پدر و مادر هیچ کدام نمی توانند از زیر بار حضانت شانه خالی کنند و هریک میتوانند توسط وکیل حضانت فرزند اقدام نمایند. دادگاه باید در حضانت طفل و شرایط آن تصمیم گیری کند این در قانون گذاری آمده است اما در رویه قضایی به آن عمل نمی کنند زیرا در برخی موارد دیده می شود که مادر به ازای مهریه حضانت فرزند خود را برعهده می گیرد.

واگذاری حضانت فرزند پسر به مادر بدون تأمین نفقه واقعا ستمی جدید بر مادران است وکیل حضانت فرزند با پشتیبانی از مادران این ستم را از دوش مادران برمی دارد . اصلاحیه ماده ۱۱۶۹ و واگذاری حق حضانت فرزند پسر تا سن ۷ سالگی به مادر بازتابهای مختلفی را در جامعه داشته است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک نیز باید شاهد بازتابهای بیشتری هم باشیم.

مشاوره وکیل حضانت فرزند

حضانت فرزندان تا هفت سالگی حق و تکلیف مادر است ؛ پس از پایان هفت سالگی حضانت فرزند پسر تا ۱۵ سالگی قمری با پدر خواهد بود و فرزند دختر تا ۹ سالگی قمری با پدر خواهد بود .

مشاوره وکیل حضانت فرزند دختر

در همین خصوص دیوان عالی کشور چنین مقرر کرده است : در حضانت دختر بعد از ۷ سالگی به لحاظ جنسیت ، نزدیک بودن به سن بلوغ و احتیاج به مراقبت های ویژه که فقط از طرف مادر ممکن و میسر خواهد بود مادر در اولویت است .

مشاوره وکیل حضانت فرزند و ازدواج زن

مطابق ماده ی ۱۱۷۰ قانون مدنی اگر مادر در مدتی که حضانت کودک با اوست با شخص دیگری ازدواج کند ، حق حضانت با پدر خواهد بود . با وجود این و با لحاظ ماده ی ۴۰ به بعد قانون حمایت خانواده ، می توان گفت اگر دادگاه تشخیص دهد که مصلحت کودک اقتضا دارد حضانتش به مادر سپرده شود ، می تواند حضانت را به مادر کودک بدهد .

موانع حضانت فرزند

1. طبق ماده ۱۱۷۰ قانون مدنی در صورتی که در زمانی که حضانت فرزند با مادر است وی دچار بیماری خاص و یا جنون شود و یا اگر با شخص دیگری ازدواج بکند، پدر می تواند حضانت فرزندش را به کمک وکیل حضانت فرزند برعهده بگیرد اما در طلاق توافقی میتواند به این صورت باشد که با توافق زوجین فرزندان میتوانند کماکان پس از ازدواج مادر نیز تحت حضانت مادر باقی بمانند.

جنون فقط مخصوص مادر نیست حتی اگر پدر نیز جنون داشته باشد حق حضانت از وی برداشته می شود.
اگر مادر ازدواج کند و شوهر سابق وی در قید حیات باشد حضانت فرزند به پدر منتقل می شود و اگر پدر فوت شده باشد حضانت فرزند برعهده مادر است و به جد پدری نمی رسد.
در برخی مواقع زن هنگام طلاق حضانت فرزند را در ازای بخشش مهریه از شوهرش می گیرد، اگر زن بعد از طلاق با مرد دیگری ازدواج کند دیگر نمی توانند طلب مهریه کند و حضانت طفل به پدر او برگردانده خواهد شد.

2. طبق ماده ۱۱۳۷ قانون مدنی اگر هریک از والدین توانایی مراقبت از کودکی که حضانت آن بر گردن آن هاست را نداشته و به عوامل پایین دچار شده باشند حضانت از آن ها ساقط می شود.

دیدگاه ها بسته شده است