* به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از خدمات وکالت غیر حضوری ، مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین - تصویری ما استفاده نمایید. رفع سوء اثر چک های برگشتی چگونه است | دفتر وکالت اميررضا آتش پیکر | وکیل پایه یک دادگستری | گروه حقوقی پرشیا

رفع سوء اثر چک های برگشتی چگونه است

وکیل ملکی متخصص
تامین دلیل ممانعت از حق توسط وکیل ملکی متخصص
آگوست 25, 2019
وکیل طلاق توافقی منطقه ۱
شرایط ضمن عقد چیست ؟ | وکیل طلاق توافقی منطقه ۱
آگوست 26, 2019
نمایش همه
رفع سوء اثر چک های برگشتی

رفع سوء اثر چک های برگشتی

روش رفع سوء اثر چک های برگشتی

رفع سوء اثر چک قوانین و مراحلی دارند. برای اینکه مشتری سوء اثر چک را رفع کند باید این پنج مرحله را بگذراند:تامین موجودی، ارائه لاشه چک برگشتی، ارائه رضایت نامه محضری ذینفع به بانک، واریز مبلغ چک به حساب جاری و مسدود کردن آن به مدت 24 ماه و ارائه حکم قضایی مبنی بر رفع سوء اثر از سوابق چک برگشتی.

مراحل قانونی جهت رفع سوء اثر از سابقه چک

این مراحل عبارتند از:

تامین موجودی، ارائه لاشه چک برگشتی، ارائه رضایت نامه محضری ذی نفع به بانک، واریز مبلغ چک به حساب جاری و مسدود کردن آن به مدت 24 ماه و ارائه حکم قضایی مبنی بر رفع سوء اثر از سوابق چک برگشتی.

در مرحله اول باید به تامین موجودی اقدام کرد اینگونه که مشتری موجودی را کم شده است را به حساب جاری خود واریز می کند و وقتی از صاحب نفع جک مبلغ را دریافت کرد، بانک  سوء اثر چک‌ را رفع می کند.

مرحله دوم لاشه چک برگشتی است که در اینجا مشتری آن را به بانک تحویل می دهد و او از بانک رسید دریافت می کند.

در مرحله سوم  ذینفع چک به بانک رضایت نامه محضری تحویل می دهد که اگر لاشه چک برگشتی مفقود شود یا به سرقت برود یا بسوزد یا به دلیل دیگر از بین برود،  فرد ذینفع چک می تواند به دفترخانه های رسمی رسمی بانک مراجعه کند و رضایت نامه را بگیرد و و چک خود را باطل کند.

مرحله چهارم که مبلغ چک واریز به حساب جاری واریز می شود و به مدت 24 ماه مسدود می شود. اگر نشود لاشه چک را یا رضایت نامه محضری را ارائه کرد و اگر حساب جاری مسدود نشده باشد، مشتری می تواند معادل کسری موجودی را واریز کرده و درخواست مسدود شدن وجه را به مدت 24 ماه ارائه دهد و بعد برای رفع سوء اثر چک را اقدام نماید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *